یزدفردا: در شکایت FTC گفته شده که ریزر سال 2021 و هنگام معرفی ماسک Zephyr، به دروغ گفته بود که آن‌ها «دارای فیلترهای قابل‌تعویض N96» هستند.

به گزارش یزدفردا: کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، شرکت سازنده لوازم جانبی ریزر را به‌دلیل گمراه‌کردن مشتریان خود با این ادعا که ماسک Zephyr آن دارای گواهینامه N95 است، 1.1 میلیون دلار جریمه کرد.

«ساموئل لوین» مدیر دفتر FTC در بیانیه‌ای خطاب به ریزر و دیگر شرکت‌های دخیل در توسعه، بازاریابی و فروش این محصول می‌گوید:

«این کسب‌وکارها در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر جهانی، به دروغ ادعا کردند که ماسک صورتشان با یک ماسک تنفسی دارای گواهی N95 برابری می‌کند.»

در پرونده FTC گفته شده که ریزر سال 2021 و هنگام معرفی ماسک Zephyr، به دروغ گفته بود که آن‌ها «دارای فیلترهای قابل‌تعویض N96» هستند و در مقایسه با ماسک‌های پارچه‌ای/یکبارمصرف بیشتر از کاربر محافظت می‌کنند. همچنین می‌توانند هوا را برای کاربران فیلتر کنند. FTC همچنین به‌طور رسمی فروش این ماسک را ممنوع کرده است.

پاسخ ریزر به ادعاهای FTC برای ماسک Zephyr

در مقابل، ریزر که ظاهراً با پرداخت این جریمه موافقت کرده است، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، با ادعاهای FTC مخالفت کرده است. سخنگوی این شرکت با ارسال بیانیه‌ای برای TechCrunch می‌گوید:

«ما با ادعاهای FTC مخالف هستیم و به‌عنوان بخشی از حل‌و‌فصل این موضوع هیچ تخلفی را نمی‌‎پذیریم. قصد ما هرگز گمراه‌کردن کسی نبوده است و ما تصمیم گرفتیم این موضوع را حل کنیم تا از حواس‌پرتی و اختلال جلوگیری کنیم و تمرکز خود را بر ایجاد محصولات عالی برای گیمرها ادامه دهیم. ریزر عمیقاً به جامعه خود اهمیت می‌دهد و همیشه به‌دنبال ارائه فناوری به روش‌های جدید و مرتبط است.»

در ادامه بیانیه این شرکت آمده است:

«ریزر Zephyr به‌منظور ارائه گزینه‌ای متفاوت و خلاقانه برای پوشش صورت طراحی شده است. ادعاهای FTC علیه Razer مربوط به بخش‌های محدودی از برخی اظهارات مربوط به Zephyr بوده است. بیش از دو سال پیش، Razer فعالانه به مشتریان خود اطلاع داد که Zephyr ماسک N95 نیست، فروش آن را متوقف کرد و پول مشتریان را پس داد.»

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا